fredag 29 mars 2013

Introducering

Välkommen till starten på en kreativ resa! Jag är en 25 årig tjej som arbetar som förskolelärare. Förra året fick jag förmånen att vara med och starta en helt ny förskola från grunden. Det var väldigt utmanande, roligt och spännande! Som nyutbildad känns det extra härligt då inga givna ramar fanns, inga inarbetade rutiner och inget befintligt material. Det har varit en spännande, utmanande och slitsam resa hittills men samtidigt oerhört givande och lärorikt! För tillfället arbetar jag i en grupp med 18 härliga barn födda år 2010. 

Kreativitet. Det är ett ord som är viktigt för mig i min yrkesroll. För mig handlar ordet kreativitet om att vara nyskapande, våga ta risker, ha roligt, utmana, experimentera, fantisera och utvecklas som individ. I den här bloggen kommer jag att dela med mig av mina tankar och funderingar kring hur det är att arbeta i förskolan men även beröra olika dilemman som sker i verksamheten. Jag kommer även delge idéer kring material och hur man kan skapa en kreativ inläningsmiljö.
 
Jag hoppas kunna inspirera!
 
Linda
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar